Last van seksuele intimidatie? Jij bent niet de enige!

Over hulpverleners in de thuiszorg die soms last hebben van hun agressieve cliënten maar die dat haast niet durven te zeggen! Tijdens een van de basistrainingen die we geven aan medewerkers in de thuiszorg krijgen we de volgende vraag van een jonge vrouw van 18 jaar, zij heeft net de opleiding tot verzorgende afgerond: ‘Ik […]

SCHOOL TEGEN SCHELDEN

SCHOOL TEGEN SCHELDEN

Dit blog gaat over het ontstaan van SCHOOL TEGEN SCHELDEN. In de afgelopen 10 jaar heb ik vele groepen medewerkers in mijn trainingen voorbij zien komen. Allemaal bevlogen, klantgerichte en geïnteresseerde professionals. Maar ook met veel schrijnende verhalen over: –       Seksuele intimidatie –       Schreeuwen –       …

Last van agressief gedrag? Toon begrip!

Last van agressief gedrag? Toon begrip!

‘Begrip tonen’ als belangrijkste vaardigheid om agressie te verminderen! In mijn vorige blog d.d. 26 maart jl. gaf ik 5 tips om ‘Beter om te gaan met verbale agressie’. Deze keer wil ik je in een praktijkvoorbeeld laten zien hoe agressie door ‘begrip te tonen’ verminderd kan worden. Voorbeeld: ‘Verzorgende moet verder, bewoonster wil …

5 Tips ‘Omgaan met verbale agressie’

5 Tips ‘Omgaan met verbale agressie’

Weet je het nog? In mijn vorige blog schreef ik over hoe je klanten tegen de haren in kon strijken en hoe je ze ‘op de kast’ krijgt, in plaats van ‘ aan tafel’! Deze keer gaat mijn blog over hoe je je klanten nou juist de-escalerend, prettig en rustig benadert, ook al zijn ze […]

7 Tips Om Je Klanten Tegen De Haren In Te Strijken

We kennen het allemaal klanten die nooit tevreden zijn! Ze achtervolgen je letterlijk en figuurlijk. Ze blijven altijd ‘zeuren’, ze zijn nooit blij met wat je voor ze hebt gedaan, ze blijven ‘ja maar’ roepen, en als je dan eindelijk de deurknop in je hand hebt, word je toch weer teruggeroepen en ga zo maar […]